Rework parts of Max's API for 3ds Max 2017

Rodman
SL17

Rework parts of Max's API for 3ds Max 2017

Message 20 avr. 2016, 08:56

ART was not created by the max team, it existed as AD own render engine for quite some time. What was done is rework parts of Max's API to make it easier to integrate render engines into max and remove all the bottle necks and such. So basically this is helping all 3th party renderers. Integrating ART was a test bed for the new API. - by Jonathan de Blok
source: http://area.autodesk.com/blogs/max/intr ... s-max-2017

Un plugin Maxwell pour 3ds Max 2017 super intégré à venir ? 8)

Roch

Re: Rework parts of Max's API for 3ds Max 2017

Message 21 avr. 2016, 16:08

peut être pour faciliter l'intégration d'Arnold, le nouvel achat d'autodesk.

Rodman
SL17

Message 21 avr. 2016, 22:37

Je n'osais pas en parler sur le forum Maxwell, mais Arnold devrait arriver sur 3ds Max:
Arnold already supports Maya, Houdini, C4D, Katana and other products, but not 3ds Max. It is safe to guess that is the first (or second thing) Solid Angle will address. The only other higher priority will be an even tighter Maya integration. While the company has not committed to 3ds Max publicly, their press release all but confirmed that 3ds Max integration was coming soon.
source: https://www.fxguide.com/featured/autode ... -arnold-2/

Roch

Message 23 avr. 2016, 10:39

Je n'osais pas en parler sur le forum Maxwell,
Pas de problème ! On fait des images tous les moteurs de rendu m'intéressent. Maxwell est celui qui répond le mieux à mes besoins, mais je sais très bien que pour d'autres personnes c'est vray, corona, keyshot, arnold... le choix est tellement large c'est ça qui est super dans cette industrie.

On va voir comment ça va se passer cette acquisition. ça doit pas être facile de passer d'une petite structure avec beaucoup d'autonomie à un grand groupe. J'espère que ça ira bien pour eux et que les autres softs connectés (en particulier C4D) ne passeront pas au second plan.

Répondre